-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39706 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

منظور از كلام حضرت علي ( ع ) كه مي فرمايند اگر حق خالص بود و باطل خالص بود كسي گمراه نمي شد چيست ؟
مقصود از جمله حضرت علي ( ع ) آن است كه تشخيص حق به آساني صورت نمي گيرد، بلكه همواره در انبوه حق هاو باطل ها بايد حق را جستجو كرد؛ يعني ، وضعيت به گونه اي نيست كه شخص به راحتي حق را يافته و به آن پايبند گردد بلكه بر سر راه اوشبهه ها و وسوسه هاي فراواني وجود دارد .اما اين مطلب بدين معنانيست كه همه حقند .بله ، هر كس ممكن است حقي را نيز بگويد ولي چنين برداشتي كه همه در عرض هم و با هم برابرند برداشتي نادرست و بلكه تحريف كلام علي ( ع ) است . اگر معناي اين سخن آن باشد كه ذكر شده ، كسي مي توانست به علي ( ع ) بگويد چرا با معاويه مي جنگد او نيز حق است ؟! ولي هيچ خردمندي چنين برداشتي ازسخن آن حضرت نمي كند .از طرف ديگر پلوراليزم ديني اشكالات متعددي دارد كه فقط به سه مورد آنها اشاره مي شود : الف ) نظرشناخت شناسي ( Epistemology ) به نفي و نسبيت حقيقت مي انجامد؛ زيرا حق دانستن همه اديان - با وجود عقايد متضاد وناسازگار بين بسياري از آنها - نتيجه اي جز نفي مطلق همه آنها و نسبي دانستن حقيقت ندارد .ب ) چند گرايي ديني ، ( ( خودستيز ) ) Self ( contradictory ) است و به نفي خود گواهي مي دهد؛ زيرا فرض آن است كه پلوراليزم ، ادعاي حقانيت همه اديان از جمله اسلام را دارد وهمين اسلام ، حكم به نسخ شرايع گذشته مي كند و نسخ شرايع پيشين ، به منزله نفي پلوراليزم است . بنابراين تكثر گرايي ديني ، سر ازنفي خود درمي آورد .ج ) از منظر درون ديني نيز، چندگرايي ديني باطل است و راه حق غير از پذيرش آيين توحيدي اسلام نمي باشد.قرآن مجيد به صراحت مي فرمايد : ( ( و من يبتغ غيرالاسلام دينا فلن يقبل منه و هو في الاخره من الخاسرين ؛ هر كس غير از اسلام ، ديني اختيار كند، هرگز از وي پذيرفته نيست و او در آخرت از زيانكاران است ) ) ، ( آل عمران ، آيه 85 ) براي آگاهي بيشتر ر.ك : 1- كتاب نقد،شماره 4 ، پلوراليزم ديني و تكثرگرايي . 2- مقاله ( ( تكثر اديان درانديشه شهيد مطهري ، جعفر محقق ، مجله وارش ، شماره 3 ، فروردين و ارديبهشت 77 چند گرايي ديني ( Religious Pluralism ) نيزروايت هاي متعددي دارد .تاكنون هشت روايت از آن عرضه شده است كه هر يك مبتني بر پيش فرض هايي گوناگون است . جهت آگاهي بيشتر در اين رابطه و نيز پيرامون برخي از سوالات فوق مقاله اي از مجله ( ( معرفت ) ) شماره 22 ضميمه مي گردد .براي آگاهي بيشتر پيرامون پلوراليزم ديني به منابع زير رجوع كند : 1- اسلام وتكثرگرايي دكتر محمد لگنهاوزن ، ترجمه : نرجس جواندل ، موسسه فرهنگي طه . 2- كتاب نقد، شماره 4 ( ضميمه ) 3- جامعه مدني آيت الله معرفت ، نشر التمهيد 4- سويه هاي پلوراليسم محمد حسن قدردان قراملكي ، كانون انديشه جوان 5- تحليل و نقد پلوراليسم ديني علي رباني گلپايگاني ، موسسه فرهنگي دانش و انديشه معاصر;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.